Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumoverzicht » Over de Australian Cattle Dog » Medisch
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
| Auteur |
Bericht |
sabine

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: wo 28 mei, 2008 20:09 Berichten: 301 Woonplaats: wijnegem
|
 Geplaatst: ma 19 jul, 2010 08:48 |
|
Nu heb ik straks in elke rubriek een onderwerp gestart ! Verdorie, wat voel ik me schuldig !!!!!Heb m'n hondje ziek gemaakt denk ik met naar 't asiel te gaan...kan dat nou ???Zaterdag zijn mijn zoontje en ik voor het eerst naar het asiel geweest, hebben in de kattenren gezeten en verschillende beestjes kwamen kopjes geven en heb ik gestreeld, Larry zat apart in de dierenartsenkamer en heb ik heel even aan z'n kopje kunnen strelen...thuisgekomen en handen gewassen maar Hatari snuffelde me helemaal af... Gisteren met Hatari op wandel, daar is ie erg geschrokken van een wilde buffel in een wei (staan daar maar heel af en toe - een soort van prehistorische koe)moet zeggen ik ook, trouwens los onderuit gegaan omdat Hatari plots in de remmen ging en naar de andere kant trok. Toen we op de parking kwamen stonden er wel 8 honden met baasjes aan de auto's, er startte blijkbaar een soort amateur canicross, nog nooit gezien in dat park...Hatari natuurlijk zijn dominante zelve, blaffen, haar omhoog en gaan...mensen gingen met hun honden geen milimeter opzij en het was dus een hele bedoening om Hatari in de kofferbak te krijgen en dan nog heel lelijk doen vanachter glas hé.....in het naar huis rijden merkte ik dat hij zijn keel schraapte alsof er iets in zat, dacht misschien aan haar want hij verhaart momenteel nog erg en van al die stress....thuisgekomen zag ik dat hij overgegeven had, wat beloningssnoepjes, haarbollen en wat gelig vocht (gal?)...binnengekomen hij direct de tuin in en gras eten en heeft daarna nog eens goed overgegeven, tot zover een slimme hond hé ? Af en toe hoorde ik hem nog zijn keel schrapen, lijkt wel een hoest-overgeefgeluid, slikken en de grond likken. Hij heeft toch goed gegeten en nog een wandeling gedaan maar heb hem deze nacht nog horen schrapen en likken en deze morgen weer gras zien eten en slikken/lekken. Zijn ademhaling lijkt ook stroever, zijn bekkie is nat van de zever, denk dat ie wat verhoging heeft en hij ruikt anders...om een lang verhaal te besluiten vrees ik dat hij iets heeft opgelopen dat ik heb binnengebracht dus dat ik hem ziek heb gemaakt omdat ik zonodig een katje wilde gaan redden! Arme Hatari en arme Larry, die kan ik nu toch ook niet gaan ophalen morgen, kan ik een zieke hond niet aandoen hé ??Ik dacht te weten dat niesziekte niet besmettelijk was voor honden?! Ga in ieder geval naar de DA vanmiddag, zal nog een zoektocht zijn want Hatari vertrouwt geen vreemden, onze vorige DA was een man en die kon er op den duur niet meer aankomen, zal dan maar op zoek gaan naar een vrouwelijke DA, eentje die niet bang is of kan behandelen op afstand  wat een ellende zeg, voel me zo slecht...en dit is dan de eerste dag van onze vakantie, wat ben ik toch een stommerik !  Herkent iemand deze symptomen ?
|
|
 |
sabine

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: ma 19 jul, 2010 10:38 |
|
Nu begin ik al op mezelf te reageren ook  net terug van een relaxe wandeling in het park en buiten veel gehijg heeft Hatari niet gehoest of gekokhalst...lijkt wel ad. beterhand, huppelde vrij vrolijk rond, misschien wat overgereageerd...den k toch even DA raadplegen.... 
|
|
 |
annick

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: vr 20 jun, 2008 20:32 Berichten: 2077 Woonplaats: HOFSTADE (BELGIE)
|
 Geplaatst: ma 19 jul, 2010 11:14 |
|
|
Best dierenarts raadplegen toch Is hij ingeënt tegen kennelhoest?
Sterkte Sabine en geef hem een dikke knuffel van ons.
|
|
 |
Petra Hubbers

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: ma 19 jul, 2010 11:38 |
|
|
Hoi Sabine,
De kans is groot dat Hatari een irritatie in de keel heeft opgelopen door het plotselinge trekken aan de riem en het blaffen daarna tegen de groep honden. Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met het bezoekje aan het asiel.
Niesziekte is een ander soort virus dan kennelhoest. Theoretisch gezien zou je wel iets van het kennelhoest virus aan je kleding/schoeisel mee hebben kunnen nemen, als je bij een hondenverblijf in de buurt bent geweest, maar die kans is klein. Zowel bij niesziekte als bij kennelhoest kan ook een bacterie (Bordetella) de veroorzaker zijn (of een combinatie van virus en bacterie), maar of dat dezelfde soort is bij honden en katten en of dat overgedragen kan worden van de ene op de andere soort, durf ik niet te zeggen ?
_________________ Groetjes van Petra en de beestenbende.
www.ourdogs.nl
|
|
|
|
 |
sabine

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: ma 19 jul, 2010 16:39 |
|
Het gaat veel beter met Hatari, heb een beetje overgereageerd maar ja, dat doe je als goede moeder hé Hatari is een beetje sloomer dan anders maar het is dan ook weer echt warm hier, hoesten of niezen doet ie heel af en toe...heb hem op aanraden van de nieuwe DA wat kinderhoestsiroop gegeven en ecchinea druppels...morgen kunnen we naar haar praktijk en ze heeft beloofd heel geduldig met mijn manneke te zijn  wat het ook mag zijn of geweest zijn, hopelijk hebben we deze keer een echte goede DA gevonden En ja Petra, ben er zeker van dat stress er ook voor iets tussen zit, deze thuisvakantie gaan we helemaal voor ZEN ! De DA zei ook al dat de niesziekte van Larry er voor niks tussen zit en die zit in quarantaine dus dat zou helemaal geen probleem mogen zijn om hem op te halen, ga dan in ieder geval bij thuiskomst kleren wisselen (in de garage haha, direct machien in - je weet maar nooit)... Bedankt Annick voor de knuffel !! 
|
|
 |
annick

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: vr 20 jun, 2008 20:32 Berichten: 2077 Woonplaats: HOFSTADE (BELGIE)
|
 Geplaatst: ma 19 jul, 2010 21:10 |
|
|
graag gedaan Sabine:)
|
|
 |
sabine

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: di 20 jul, 2010 22:13 |
|
|
Gene kennelhoest dus, Hatari zo gezond als iets, was wel leuke DA, eindelijk !
|
|
 |
Marga

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: di 20 jul, 2010 22:59 |
|
Gelukkig viel het allemaal mee. Wat goed helpt in zulk soort gevallen (ook bij kennelhoest) is een lepel honing geven of wat tijmsiroop. 
|
|
|
|
 |
vlietje

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: za 19 sep, 2009 08:45 Berichten: 405 Woonplaats: zuidland
|
 Geplaatst: vr 23 jul, 2010 09:04 |
|
Hoi fijn dat het weer goed gaat met die rooie, en heel veel plezier met Larry...  kennelhoest wordt vnl. overgebracht door neus contact of in grote groepen honden, kennels, hondenschool, uitlaatdienst ed. en na besmetting duurt het +- een week (incubatietijd) tot de hond ziek wordt.  Mijn toen nog jonge newfoundlander heeft op een clubdag op een onbewaakt ogenblik uit een drinkbak gedronken van een hond die wrs. kennelhoest onder de leden had een week later werd zij ziek, en behoorlijk, doordat ze loops was geworden en haar weerstand daardoor wat minder was heeft ze kennelhoest in optima forma gehad, hoesten, snotteren en echt heel zielig ziek...de waterbak in de praktijk waar ik werk, ontsmet ik dus ook meerdere malen per dag om dit soort problemen te voorkomen....  maar zoals al eerder als tip is gegeven, is tijmsiroop een goede oplossing, maar ook de hond met een tuigje uitlaten, en als je brokken voert deze natmaken zodat ze wat makkelijker naar binnen glijden...maar als het te erg is even langs de dierenarts en deze schrijft dan een antibiotica kuurtje voor.
_________________ Groetjes carla en een poot van Phoebe en Kobus.
|
|
|
|
 |
Marjolein-08

*Snuffelaar*
Geregistreerd: ma 07 jul, 2008 21:47 Berichten: 74 Woonplaats: Buittenland
|
 Geplaatst: za 24 jul, 2010 15:12 |
|
|
Door een drinkbak op de hondenclub met het puppyspelen , hier enkele honden ziek gehad. Veel honden uit die puppyklas zijn ziek geworden.
Sindsdien ben ik aardig een neuroot geworden bij de goed bedoelde drinkbakken bij restaurants, strand tenten, en dierenspeciaal zaken etc . Ze zijn hier ingeënt , maar ik ben en blijf voorzichtig met de publieke drinkbakken. Ik heb altijd zelf water voor de honden mee.
Ook toen ik ergens met mijn hond op visite was en mijn hond in een honden uitlaatveldje mocht waar de hondenpoep je al van verre toegrijnsde , heb ik vriendelijk bedankt. Ik neem een doggybag om het op te ruimen, maar mijn hond komt niet op zo,n veld te spelen.
Groetjes Rien
_________________ Wie achter de kudde aanloopt , sjouwt altijd door de stront .
|
|
|
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|