| Auteur |
Bericht |
Martin

*Forum Admin*
|
 Geplaatst: ma 04 mei, 2009 17:23 |
|
|
|
 |
Suus1981

*Snuffelaar*
Geregistreerd: vr 11 apr, 2008 12:56 Berichten: 72 Woonplaats: Hilversum
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 14:05 |
|
Leuk om alle reacties te lezen!
Ik vind het misschien wel een idee om inderdaad wat meer rauw vlees erbi jte gaan geven. Heb de stukken en redenen ervan gelezen en dat klinkt wel logisch en overtuigend.
Maar nu zit ik er ook mee dat ik die kadavers wel griezelig vindt
Wat kan ik ze dan geven??
|
|
|
|
 |
Suus1981

*Snuffelaar*
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 14:06 |
|
dingogirl schreef: hoi, ik voer sinds een jaartje of twee Cavom-brokken. bevalt prima. de honden zien er mooi uit en zijn goed in conditie. daarvoor voerde ik technical en een tijdje eukanuba, maar van de eukanuba werden ze merkbaar sloom van . ik weet niet hoe dat kan, maar met andere brok was dat zo over. ik zou event. wel rauw vlees willen voeren, maar wat is dan aan te bevelen. als ik op verschillende site's daar over lees lijkt het me ook vrij prijzig tegenover brokken voeren. en is een bepaald merk beter als het andere? gr. marianne
Cavom ken ik niet maar ga ik onthouden aangezien er meerdere mensen enthousiast over zijn
Waar koop jij het?
|
|
|
|
 |
Ester

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: vr 21 maart, 2008 19:10 Berichten: 2877 Woonplaats: Leeuwarden
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 14:08 |
|
Suus1981 schreef: Leuk om alle reacties te lezen! Ik vind het misschien wel een idee om inderdaad wat meer rauw vlees erbi jte gaan geven. Heb de stukken en redenen ervan gelezen en dat klinkt wel logisch en overtuigend. Maar nu zit ik er ook mee dat ik die kadavers wel griezelig vindt Wat kan ik ze dan geven??
Wat had je precies in gedachten? Hoeveel dagen wil je rauw geven, en wat geef je de andere dagen? Ik help je graag!
Je hoeft geen hele dieren te voeren hoor, of herkenbare dingen, maar je kunt ook gewoon stukken pens voeren, kipkarkasjes etc.
_________________ Groetjes van Ester en Co. http://www.voernatuurlijk.nl
|
|
|
|
 |
Suus1981

*Snuffelaar*
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 14:10 |
|
Ik heb geen flauw idee Ester, dit is helemaal nieuw voor mij
Ik zou denk ik niet van de brokken helemaal af willen aangezien het wel "gemakkelijker" is als mijn meiden uit logeren gaan..
Vind het voor mezelf geen probleem om bijv. de avonden het te geven of de dagen dat ik vrij ben (vrijd/zat/zon)
Denk wel dat ze het lekker zullen vinden, al zijn ze erg weinig gewend... botten en kluiven snappen ze namelijk ook meestal niet
|
|
|
|
 |
Caroline

*Forum Admin*
Geregistreerd: ma 24 maart, 2008 19:51 Berichten: 3774 Woonplaats: Schifflange, Luxemburg
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 15:08 |
|
Suus1981 schreef: Denk wel dat ze het lekker zullen vinden, al zijn ze erg weinig gewend... botten en kluiven snappen ze namelijk ook meestal niet
Je zult versteld staan hoeveel "oer-herinneringen" honden nog hebben. Mijn oudste was 11 jaar toen hij overging op vers en de eerste weken stond hij vaak heel erg verbaasd te kijken naar wat hij nu weer in zijn bak had liggen. Vaak ging hij er dan eerst uitgebreid aan snuffelen en er met zijn neus tegenaan duwen. En dan keek hij mij keer op keer aan, met een verbaasd blije blik: "mag ik dat echt opeten?"  Na een paar weken was hij gewend en hij eet nu alles wat ik hem voorzet.
Ik vond het in het begin best eng, hoor, om dingen met botten en graten erin te geven. Maar het was mooi om te zien dat ze daar meteen heel verstandig mee omgingen en het lijkt ook echt net alsof ze uit oude herinneringen putten. Zelfs de hertenribben, die ik al meteen na twee weken gaf om uit te proberen, werden keurig netjes gekraakt en beheerst opgegeten.
Zoals Ester al zei, hoef je niets "engs" te geven als je dat niet wilt. Veel dingen als konijnkarkasjes en nekken zien er eigenlijk bijna net zo uit als kippepoten en karbonades bij de supermarkt. En spiervlees is al helemaal niet "eng" om te zien.
Het is even wennen en het kost in het begin wat tijd om je er goed in te verdiepen, maar het plezier dat je honden aan dit "nieuwe eten" beleven, maakt heel erg veel goed. 
_________________ Vriendelijke groeten,
Caroline
Blog: http://acdbengal.blogspot.com/
MySpace: http://www.myspace.com/carolinedelux
Hyves: http://acd-bengal.hyves.nl/
|
|
|
|
 |
Suus1981

*Snuffelaar*
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 16:30 |
|
|
En waar halen jullie dat soort dingen dan?
|
|
|
|
 |
Martin

*Forum Admin*
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 16:39 |
|
|
|
 |
Monique

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: za 29 maart, 2008 07:27 Berichten: 772 Woonplaats: deventer
|
 Geplaatst: vr 08 mei, 2009 17:01 |
|
Suus1981 schreef: En waar halen jullie dat soort dingen dan?
je kunt gaan "shoppen" . Overal navraag gaan doen en je zult zien het word een sport om overal goedkoop je vlees vandaan te halen. Ik ben zelfs vorig jaar van Texel teug gekomen met een dikke 100 kilo aan GRATIS vlees en vis voor de honden 
|
|
 |
maaike

*Forumverslaafd*
Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:09 Berichten: 728 Woonplaats: Oostvoorne
|
 Geplaatst: ma 11 mei, 2009 16:45 |
|
|
Hier ook een rauw-voeder met veel plezier!
_________________ www.criollos.nl
|
|
|
|
 |
ziggy

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: wo 20 mei, 2009 11:15 |
|
|
Sinds een poos aten Aramis en Amy voer via de DA om af te vallen, die 'flauwekul' moest maar eens afgelopen zijn. Daarvoor aten ze Proplan maar sinds gisteren zijn ze overgegaan op Farmfood.
Amy gooide het eerst uit haar bekkie, rook er even aan en begon toen toch ook lekker te smikkelen.
|
|
|
|
 |
diana

*Bezig Bijtje*
Geregistreerd: wo 26 maart, 2008 00:27 Berichten: 193 Woonplaats: Sappemeer
|
 Geplaatst: di 11 mei, 2010 09:36 |
|
|
Ik voer alleen nog maar vlees, Duck. Brokken bevatten mij veelste veel chemische rommel. De drie viervoeters doen het hartstikke goed al meer dan 2 jaar op dit dieet,.. Fedex (ACD) en Garbhan (BC) krijgen af en toe nog wat groente en rijst, maar Arash (ODH) vind dat maar niets, die eet ook alleen maar vlees.
Daarnaast hebben we voor de afwisseling Herby Vers (zalmkoppen en reeenrug) in de vriezer. Onze kat neemt voor Fedex af en toe een vers gevangen muis mee.
|
|
|
|
 |
Karin

*Forumverslaafd*
|
 Geplaatst: vr 14 mei, 2010 18:52 |
|
|
Hier ook al jarenlang vers. Barf en KVV.
_________________ Groetjes van Karin
|
|
|
|
 |
|